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척추건강 상식

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족저근막염 Plantar fasciitis 원인과 SNPE 해결방법 알아보기

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SNPE / 작성일2017-12-07 11:14 / 1,360

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족저근막염 Plantar fasciitis 원인과

SNPE 해결방법 알아보기



 

 

 

Plantar fasciitis is the most common cause of heel pain.

The plantar fascia is the flat band of tissue (ligament) that connects your heel bone to your toes. It supports the arch of your foot. If you strain your plantar fascia, it gets weak, swollen, and irritated (inflamed). Then your heel or the bottom of your foot hurts when you stand or walk.



족저근막염은 발뒷꿈치 통증의 주요한 원인이다.

족저근막은 발가락부터 발뒷꿈치뼈(중골)로 연결된 편평한 섬유띠이며

발의 아치를 형성하고 있다.

이 근육의 표면에 있는 족저근막은 매우 튼튼한 섬유로 되어 있지만

뒤꿈치뼈에 붙어 있는 부분은 역학적으로 약한 부위이다.

충격을 반복해서 받으면 미세부분에서 섬유가 끊기거나 뼈에서

벗겨지는 경우가 있다. 따라서 걷거나 서있을 때 계속해서 손상될 수 있다.






 


 


즉, 발바닥, 더 정확히 발뒤꿈치부위가 아프면 족저근막염을 의심해야 한다.


Plantar fasciitis is common in middle-aged people. It also occurs in younger people who are on their feet a lot, like athletes or soldiers. It can happen in one foot or both feet.


족저근막염은 중년층에서 많이 나타나나 발을 많이 사용하는 운동선수나 군인들에게도 나타난다.

한쪽 발이나 양쪽 발 모두에 나타날 수 있다.


What causes plantar fasciitis?


족저근막염 발생 원인


Plantar fasciitis is caused by straining the ligament that supports your arch. Repeated strain can cause tiny tears in the ligament. These can lead to pain. This is more likely to happen if:


발의 아치를 지지하는 인대의 과도한 긴장으로부터 발생한다. 반복된 긴장은 미세한 손상을 발생시킨다. 그 부분은 저항이 약해지기 때문에 더욱 손상이 진행되는 결과를 초래함으로써 통증이 생기게 되는 것이다.



  • Your feet roll inward too much when you walk (excessive pronation).
  • You have high arches or flat feet.
  • You walk, stand, or run for long periods of time, especially on hard surfaces.
  • You are overweight.
  • You wear shoes that don't fit well or are worn out.
  • You have tight Achilles tendons or calf muscles.


  • 발바닥의 과도한 내전된 경우 (과도한 회내)
  • 높은 아치, 평발일 경우
  • 오랜시간 딱딱한 바닥에서 걷고, 서고, 달릴 경우
  • 과체중일 경우
  • 잘 맞지 않거나 많이 닳은 신발을 신을 경우
  • 아킬레스건, 종아리 근육이 짧아진 경우



What are the symptoms?


Most people with plantar fasciitis have pain when they take their first steps after they get out of bed or sit for a long time. You may have less stiffness and pain after you take a few steps. But your foot may hurt more as the day goes on.


족저근막염을 가지고 있는 대부분의 경우는 기상후 혹은 오래 앉아있다가 갑자기 발을 딛을 때 발생한다고 한다. 몇발자국을 걸은 후에는 통증이 감소되는 것을 느낀다. 하지만 통증과 관계없이 발은 계속해서 손상을 입고 있다.


출처 : Webmd

 

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SNPE's Advice


Pick shoes with good arch support and a cushioned sole. SNPE arch supporters are the best option for patients with plantar fasciitis. It supports the arch of your foot and protect your the plantar fascia when you stand, walk or run.


아치를 받쳐주고 쿠션감이 있는 신발을 선택하세요!

SNPE 족궁보조구가 족저근막염을 겪고 있는 분들에게 도움을 드릴 수 있습니다. 서있을 때, 걸을 때, 뛸 때 아치를 받쳐주고 족저근막을 보호할 수 있습니다.








 


The deformation of the soles is related to the knee, pelvis, and the spine.
It is important to tie up SNPE pelvic belt and walk with the SNPE arch supporters.


발바닥의 변형무릎, 골반, 척추와도 연관이 깊기 때문에

SNPE 고관절 골반벨트를 묶고 SNPE 족궁보조구와 함께 걷는 것이 중요하다.





For a healthy spine and pelvis, It is necessary to tie up the legs with SNPE belts while doing SNPE 1,2,3,4 posture. Moreover, if you tie up your legs while sitting, it would be helpful to correct your body as well.


즉, 바른 척추와 골반을 위해 SNPE 벨트를 묶고 SNPE 1,2,3,4번 운동 그리고

앉아있을 때 묶고 있는 것이 도움이 될 수 있다.



You can stimulate your foot by SNPE equipment. It relieves your foot muscles.

Try to massage your hardworking feet every day!


또한, SNPE 도구를 이용하여 당신의 발을 마사지할 수 있습니다.

열심히 일하는 발을 매일 마사지 해주세요!



Video 1.

SNPE K-POP Dance 
with SNPE Wave Pillow & SNPE Wave Stick


http://cafe.naver.com/snpe/3519



 


 





Video 2

[만물상] 웨이브베개 밟기 방법과 이점

http://cafe.naver.com/snpe/974




Video 3

웨이브스틱과 웨이브베개 활용하기!

발바닥을 자극하며 유산소 + 근력운동 함께!

http://cafe.naver.com/snpe/927 





 

 

 


 

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